Tudományos Önképző Kör Projektbemutató

2022.

2022. június 13-án a 7.A osztály tanulói mutathatták be azokat a produktumokat, amelyeket az elmúlt hetekben, hónapokban készítettek. Valami számukra érdekes, közel álló témáról gyűjtöttek anyagokat, készítettek bemutatót, kiadványt, filmet, játékot. ...

Az ismereteket aktív tevékenységeken keresztül sajátították el, együttműködtek társainkkal, a közös cél érdekében együtt alkottak!

"Őszintén szólva nem volt könnyű projektfeladatainkat megvalósítanunk. A tervezést és a professzionális megvalósítást még tanulnunk kell, de reméljük mindenkinek lesz kedvére való tartalom és meglepő megoldás."

A bemutatók sorrendjét előzetesen egyeztettük, öröm volt hallgatni a beszámolókat, ezzel is felelevenítve a közös munka emlékezetes perceit. A beszámolókat követően minden résztvevő leadhatta szavazatát a LEG-ekre.

  1. Az első projekt címe A 19. század női személyeinek összehasonlítása volt. Kalandos helyzeteket átélve /elveszett-keresem :)/ izgalmas társasjáték készült ...
    Készítők: Csernus Edit, Pósa Lili Anna, Szkiva Nóra, Tóth Inez - segítő tanár Horváth Tamás
    LEGkreatívabb csapat és LEGkülönlegesebb megoldás
  2. Az angol hadművészetről tudhatunk meg többet négy fiatalembernek köszönhetően. A témát
    Tóth Marcell Titusz, Kozma Ákos Zoltán, Tóth Vince Vilmos és Mészáros Hunor dolgozták fel - Szűcs Péter tanárúr volt segítségükre.
  3. 1986. április 26-án éjjel 1 óra 23 perckor következett be a csernobili atomkatasztrófa, az emberiség történetének talán legsúlyosabb nukleáris balesete. Lajos Tamás, Fülei Zsigmond és Timár Vince szeretett volna többet is megtudni minderről. Molnár Katalin tanárnő segítette munkájukat.
  4. Farkas Mátyás szenvedélye a foci, Kellékeit is bemutatva osztotta meg a hallatósággal ismereteit. Felkészülését Matyit Molnár Katalin tanárnő segítette.
  5. Az ételek és édességek világába is elkalandoztunk. A konyha Horváth Krisztina, Perényi Anna, Péter Sára és Povedák Borbála számára alkotóműhely és kémiai labor is egyben. Molnár Katalin tanárnő instrukciói ebben a miniprojekteben is hasznosak voltak.
  6. Bányai Judit és Hajdúné Vörös Eszter tanárnők segítették Berta Flórát és Gyovai Katinkát. Ők az olasz ételek világába kalauzolnak el bennünket. Volt kóstoló, s minden jó, mi szem s szájnak ingere. ...
    LEGjobb előadás (megosztással) és LEGjobb megvalósítás
  7. Káposzta Viktória és Várnagy Blanka a kutyákról és macskákról tervezett többet megtudni. Végül - Molnár Katalin tanárnő meglepetésére - érdeklődésük fókuszába a világ leggyorsabb galopplovai kerültek.
  8. Dunai Péter segítségével Széll Panna és Hajlik Viola a magyar és a szerb kultúra érdekességeit, néptáncait kutatta.
  9. Medgyesi Zselyke, Szabó Stefánia, Széll Dóra Emerencia, Tombácz Anikó érdeklődésének középpontjában a geometria és tervezés áll. Horváth Tamás tanárúr segítségével kutattak érdekességekről, természeti jelenségekről, művészeti megoldásokról.
  10. A hetedik évfolyamos diákok körében az olvasási szokásokról készült kutatás eredményeit ismertette Faragó Hanna, Kurucz Lilla, Mokcsay Dóra és Zimmermann Katalin. Munkájukat Szabó Mária tanárnő segítette.
  11. A videójátékok varázslatos világa Erhardt Csongor, Kőrösi Tamás és Schiller Viktor fantáziáját is megmozgatja. Kőrösi Ákos segítségével jártak utána annak, hogyan is készülnek ezek a játékok. - LEGötletesebb tartalom
  12. Rendkívül sok anyag gyűlt össze Szecskó-Deme Lili beszámolóiból. Bognár Zsófia tanárnő segítségével a Vígszínház színészeiről, előadásairól készített írásokat, prezentációkat. A LEGjobb előadásért és a LEGlátványosabb kivitelezésért kapott jutalmat.

Tudományos Önképző Kör Projektbemutató

2021.

Közös munkát, projekteket zártak a 8.A osztályosok

A december 11-i nap eseménye visszatekintés az elmúlt hónapok közös munkájára, a teljesített és nem teljesített feladatokra, arra a folyamatra, amelynek során egy-egy problémának a lehető legtöbb összefüggését és kapcsolódási pontját próbáltuk közösen felfedezni.

Annak, hogy projektekben együtt dolgozhattunk legfőbb értéke talán az volt, hogy a gyakorlati tevékenységek megvalósítása során tapasztalatokat szereztünk, a magunk felfedezéseinek örülhettünk, közös érdeklődési körben élményekben volt részünk.

12 csapat mutatta be munkáját, történelmi témájú anyagokkal kezdtünk. Czagány Péter, Koncz András, Pfeiffer Csanád Péter Egyiptom és római háborúk című projektjében volt szó Caesarról, Kleopátráról és ilyen illusztris társaságban ki gondolná, de a szkarabeusz bogárról is.

Az ókori Görögország a történelem egyik legtöbbet kutatott területe. Fennmaradt írásos és tárgyi emlékeinek köszönhetően igen sokat tudunk erről a civilizációról, számos ismeret azonban nem feltétlenül ismert széles körben. Görög hagyatékunkról Mészáros Anna Rózália, Pajor-Vincze Anna kutatott.

Hegedűs Hédi, Somogyi Boglárka Kincső, Zentai Dániel Kristóf - hasonlóan az előző két csapathoz - szintén Mezeyné Szatmári Tímea tanárnő iránymutatásai mellett, Mitológiákkal foglalkozott, olyan történetekkel, amelyeket egy bizonyos kultúra igaznak hisz, és amelyekben természetfeletti események, személyek, lények szerepelnek. Játékuk a Legjobb ötlet kategóriában lett első helyezett.

Két csapat önállóan készült: 
Az atombombákról tudhattunk meg többet Tátray Zoltán Domokostól és Tóth Barnabástól. Bomba jó választás volt!

Nem kellene óriási erőfeszítéseket tenni azért, hogy környezettudatosabban, fenntarthatóbban éljünk. Ha például tartósabb, hatékonyabb, természetesebb tárgyakat vásárolunk - vagy minimálisra csökkentjük vásárlásunkat, és csak azt vesszük meg, amire valóban szükségünk van -, már sokat tettünk ökológiai lábnyomunk csökkentéséért, azért, hogy Földünk tisztább és élhetőbb legyen. Ezt egészen biztosan így gondolják Börcsök Flóra és Lippai Berta Gabriella is, akik a komposztálással kapcsolatban állították össze bemutatójukat, készítették el totójukat.

Érdekesség, hogy a Petőfi Rádió 2007-ig adott vízállásjelentést, Magyarország hajózható folyóira kiterjedő, vízállással kapcsolatos információkat tartalmazó hírblokkban. Szüleink még naponta hallhatták a rádióban, hogy "Hajóvonták találkozása tilos!" Sok évvel később indult el a Kossuth Rádió napi vízállásjelentése hasznos információkat szolgáltatva a hajósok, vízitúrázók, horgászok számára. Bilicki Márk, Malinovszky Miksa József, Zentai András Botond igazi természetbúvárok, ők a Tisza kincseit kutatták Molnár Katalin tanárnő iránymutatása mellett. Gyönyörű filmet készítettek, elnyerve ezzel a hallgatóságtól a Legjobb kivitelezés díját.

Farkas Dominik, Kiss János Pál, Gárdián Attila és Mórocz Gergő Tóth Károlyné tanárnővel kezdték el a közös munkát és Tráserné Horváth Annamária tanárnővel tapasztalták meg, hogy egy projekt megvalósításának tervezése és ütemezése mennyire fontos. A kriptovaluták világát kutatva sok projektötlet még megvalósításra vár, de a csapatnak köszönhetően ma az osztály saját valutával (crypto TTF :) ) jutalmazhatta a legjobbakat, Őket a Legérdekesebb téma kategóriában.

Kiss Eszter, Rózsa Anna Luca, Mojzes Kata mindannyian olyan otthonokban élnek, ahol a lakók számára fontos a környezettudatosság, olyan energiaforrások alkalmazása, amelyek a Nap melegét hasznosítják. Tóth Károlyné és Tráserné Horváth Annamária tanárnők segítségével kalandoztak a napelemek világában. Kalandozásuk és poszterük jutalma a Legjobb tervezés volt.

A Balaton élővilága Sebők Zoltán Benedek és Vadas Olivér fantáziáját mozgatta meg, s Bányai Judit tanárnő iránymutatása mellett készült párbeszédük informatív és szórakoztató is volt.

A bemutatók éppen ebédidőben zajlottak, így különösen ínycsiklandozó volt a francia konyha kínálata Mészáros Maja és Somorjai Janka tálalásában. A francia gasztronómia világszerte híres a minőségének és változatosságának köszönhetően és ezt Kissik Noémi tanárnő franciául is tanítja a lányoknak. Bon appétit! Köszönjük a kóstolót és a Legjobb előadást!

A kiegyensúlyozott táplálkozás sok egészségügyi előnnyel jár, csökkenti a leggyakrabban előforduló cukorbetegség, szív- és érrendszeri problémák kockázatát, jó közérzetet biztosít. A vegetáriánus életmód rejtelmeibe Kisházi Réka és Sári Flóra Molnár Katalin tanárnő segítségével vezetett be bennünket. Igazi projektmunka volt! Interjúval, filmmel és több mint 150 értékes kérdőíves visszajelzéssel, feldolgozással.

"Nem kel tészta kovász nélkül, nem sül belőle kenyér,
Kovász nélkül a kalács lapos marad, mit sem ér, ..."

szól a gyermekvers a kovászról, amely életet ad a kenyérnek. Balogh Panna, Vőneki Tímea és Varga Veronika Molnár Katalin tanárnő iránymutatása mellett sütött, főzött. Jó dolgok sültek ki belőle! J

Őszintén reméljük, hogy mindenki számára öröm volt hallgatni a beszámolókat, ezzel is felelevenítve a közös munka emlékezetes perceit.

Köszönjük mindazoknak, akik segítettek, velünk töltötték ezt koradélutánt!

Mindenkinek békés karácsonyt, jó pihenést kívánunk!

Szeretettel a 8.A és a szervezők